joi, 22 octombrie 2020

OBOSITA SI INDISPUSA DE METODELE DE INSTRUIRE, FIICA AFIRMA CA INTERESUL EI FATA DE FACULTATE E PE PATUL DE MOARTE


04 decembrie 2012 

Deabia azi descopăr în "Nelinisti"-le Rodicăi un text datat cu 3 ianuarie 2008 scris de cineva pe un forum, care condamna practica predarii materiei la facultatea de arhitectura a UTM: "toate diskutziile s limiteaza la sex + mashini+bani. trist, plictisitor shi obositor. ma gandesk la liceu )) makar kat de kat mai bine, in comparatzie cu modu' in care mi se infatzisheaza univeru'. putini ink o inteles in ce consta profesia, tatz vad banii pe care au sa-i faka pe seama la asta, tipic sh banal. an' trecut am mai rezistat cat de cat da' anu ista nik plashere, park is intr-o depresie de tip pasiv, cronica mai degraba ...oiibleaa... huiovaia situatzye.."

Si deoarece Rodica studia la aceeasi facultate, nu a putut sa nu reactioneze la cele scrise.

"Subscriu la fiecare cuvantel, scrie ea. As mai adauga oboseala cronica si...indiferenta toata a unor profi fata de faptul in care ni se preda materialul. Tuturor le place la facultate, mie - nu, nu gasesc oameni cu care sa am d/e ce vb, oameni cu care sa imi fie interesant. Nu vad nici un interes al profilor, fata de felul de a ne instrui, de a o face cat mai coerent, mai bine si clar pt noi de a ne arata cum e mai bine. Tot ce pot sa faca, e sa zica ca am facut rau, ori sa nu zica nimic, si la sf sa ai o anumita nota, fara ca sa fie argumentata, ori si mai rau...sa nu vina profii la ore si la sf sa astepte proiectu gata facut. 

Mai am inca 3 ani pe langa astia 3. Sper sa rezist, sper din tot sufletu. De multe ori ma intrebam daca nu cumva am facut alegerea gresita. Simt ca nu, simt ca arhitectura e de mine, e domeniul in care chiar as vrea sa ma afirm, domeniul in care as vrea sa fac cariera, doar ca ash vrea ca totul sa fie nitel altfel.

Indiferenta ucide, iar, interesul meu fata de facultate, e pe patul de moarte. Uneori imi pare ca pot invata mult m multe de pe net, decat de la facultate, unde ti se impun anumite teme prost argumentate, unde ai parte de prelegeri cu profi analfabeti, care in loc sa zica "diferiti" zic "deferiti", si multe alte specimene.

Oboseala cronica dureaza si imi ucide si mai mult interesul. Un singur lucru mi-l mai trezeshte din cand in cand bursa, mica asa cum e, as zice chiar simbolica, ca imi ajunge numai pt transport. Nu vreau sa am restante, pt ca altfel pierd bursa. Nu e mare lucru, dar vreau sa am bursa numiti-l un principiu, un moft, dar asta e. 

Sunt atat de obosita...si inca ma asteapta o sesiune de foc. Parca mi-e dor de liceu, desi, nu am pasit pragu lui de mult timp."

Trecuse trei ani de la momentul cand Rodica plecase de acasa. Inca trei ani, precum afirma chiar ea, mai avea de învatat.