miercuri, 21 octombrie 2020

 ACUM 15 ANI, PE 21 SEPTEMBRIE

Observ ca am astazi o aniversare. Una deloc placuta. Ca sa fie clar despre ce e vorba trebuie sa spun ca acum multi ani am inceput scrierea unor amintiri din viata mea si a fiicei, Rodica, jurnal pe care l-am intitulat "Poveste neieseana". Voi publica pe parcurs fragmente din aceasta poveste, astazi, insa, reiau doar cateva randuri din cele ce am scris acum 15 ani

21 septembrie 2005
Am găsit azi pe www.tuiasi.ro lista tinerilor basarabeni admişi la studii la Universitatea Gh. Asachi din Iaşi cu subvenţionare de la buget şi cu bursă. Pe poziţia a treia a listei din 22 de studenţi se află numele Rodicăi, cu o notă medie 9,5.

Am sunat-o la Chişinău şi i-am spus “noutatea” la care ea a reacţionat foarte bolnăvicios. Mi-a repetat ceea ce-mi spunea şi altă dată: ea a decis deja unde sa-şi facă studiile. Dându-mi de înţeles s-o las în pace şi să nu insist.

M-am simţit nu doar umilit, (nici umilinţă nu poate fi numită ceea ce am simţit), dar şi revoltat că nu mai valorează nimic părerea mea în faţa propriei fiice. M-am simţit chiar ofensat în contextul părerii că Rodica face doar ceea ce-i zice maica-sa. Iar ultima, în scopul atingerii dorinţelor sale răzbunătoare este gata să meargă la orice.