joi, 22 octombrie 2020

BANII NU ADUC FERICIRE. ȘI NICI PREA MARE DRAGOSTE ȘI STIMĂ FATA DE PARINȚI




24 ianuarie 2010

Mă tot întrebam acum un deceniu, întrun jurnal personal, de ce  tata şi mama îmi sunt fiinţele cele mai scumpe după fiică. De ce mai şi continui să-i iubesc chiar şi după trecerea lor în eternitate. Mă întrebam atunci dacă nu cumva acest sentiment ţine de cât de mulți bani îmi dădeau un tinerețe. De un 10, 15 ruble sovietice pe care mi le înmanau sau mi-i trimiteau prin postă în vremea studenției mele.

De fapt, erau un adaos aceste 10-15 ruble la ceea ce câştigam de pe unde puteam în timpul studenţiei.

Îmi pun această întrebare şi astăzi și găsesc doar un singur răspuns. Nu, nu mi-am iubit părinții doar pentru că-mi dădeau aceşti bani. Dragostea faţă de parinti îmi era implantată genetic în sufletul meu.

Mă întreb acum de ce nu simt ceva asemănător din partea Rodicăi. Si nici nu indraznesc ca cred ca fiica nu are implantat acest sentiment în suflet. Pentru că îmi amintesc cum îmi sărea în braţe murdară de lut când o vizitam la bunicii ei de la Bocşa. Şi pentru că chiar ea scrie în jurnalul ei „Nelinişti” cu mare dragoste despre clipele când ne închideam împreună în baie ca să copiem nişte pelicule pe hârtie fotografică.

"Fed'u m-a facut sa-mi aduc aminte de atatea..De copilarie, cand sedeam in baie, cu beculetu' ala rosu..Baia era camera noastra obscura..:) Ieseau poze frumoase, alb-negru...Toate cele diferite solutii, insasi procesu de developare, apoi de "coacere" a fotografiilor..Mai intii in primul vas, printr-o solutie, apoi in urmatorul...Antreul era acoperit de ziare, muuulte ziare, pe care eu le acopeream cu fotografii...Eram atat de fericita cand manuiam trecerea fotografiilor prin solutii, de ziceai ca faceam asta de-o viata...Astea sunt senzatiile de acum, desi trecusera ani buni... Cand am deschis Fed'u ca sa bag o pelicula, am dat p/e o alta...din pacate nu stiam ca avea o pelicula... Imi pare rau ca s-a pierdut, tre' sa fi fost ceva frumos si alb negru sigur...Frumos pt ca tine de trecut...Amintiri, rafturi de amintiri... Rafturi de amintiri, dulce amintiri."