miercuri, 21 octombrie 2020

"NELINISTI MAI MULT SAU MAI PUTIN FOTOGRAFICE"


31 martie 2009

De câteva zile Rodica se află acasă, la Bălţi. Nu a vorbit nici de data aceasta cu mine. Aşa şi a plecat la Chişinău fără să-mi zică măcar o vorbă.

Nu mai ţin minte dacă în perioada de la 14 mai 2008 până astăzi am mai notat ceva în acest jurnal. Vorba e că am mai multe variante ale lui, postate în diferite mape şi e posibil că am mai scris câte ceva undeva, dar tot copiind jurnalul de pe un calculator pe altul, posibil am încurcat ceva. Şi au rămas notiţele mele în altă variantă decât aceasta pe care am copiat-o aici.

Dacă şi am comis această greşeală, revin astăzi la jurnalul meu, deoarece am multe de spus. Şi bune, şi rele.

Din categoria celor bune face parte şi faptul că am descoperit undeva prin februarie un blog al fiicei întitulat sugestiv „Nelinşti mai mult sau mai puţin fotografice” https://moonitza.blogspot.com/. Era tocmai după tragica plecare dintre noi a poetului naţional al Romaniei, Grigore Vieru.

Când am deschis blogul am descoperit o mare pasiune a Rodicăi fata de arta fotografică. Tocmai postase nişte fotografii si comentarii de la înmormântarea marelui poet. Atât de reuşite artistic şi atât de dureroase.

Am răsfoit filele „Nelinistilor” timp de aproape o lună ca să văd şi să citesc tot ce a fotografiat şi scris fiica. De unde am aflat că-şi deschisese blogul de mai mult timp şi că o pasionează nu doar arta fotografică, mai bine zis fotografia artistică, ci şi jurnalismul. M-am bucurat mult de această mare pasiune şi dragoste a Rodicăi, chiar daca-şi face studiile la facultatea de arhitectura. Veţi vedea şi de ce.