miercuri, 21 octombrie 2020

 DE CE AM AJUNS SĂ CAUT SUSȚINERE LA STREINI?


11 septembrie 2006

Draga Rodicuta!

Îmi vine foarte greu să-ţi scriu aceste rânduri, greu pentru că nici nu ştiu cum să încep ca să nu te supăr. Îmi vine greu şi pentru că nu ştiu dacă trebuie să-ţi scriu şi dacă aceste rânduri te vor convinge că ceea ce simt eu de o bucată de vreme se numeşte nu altfel decât dor.

Tată, îmi dau seama că în discuţiile şi convorbirile pe care le-am avut atunci când le-am avut, am început-o nu cu ceea ce ar fi trebuit să fie. Îmi dau seama că ar fi trebuit să încep discuţiile nu cu morală, observaţii şi alte vorbe de genul celora de mai sus, ci poate cu o vorbă bună în adresa ta, cu o dorinţa de a te ajuta cumva în viaţa ta.

Rodica, îţi duc dorul. Sa ştii că îmi amintesc foarte des de tine şi mă întreb de fiecare dată de ce am ajuns să plâng şi să caut susţinere la streini. Să mă închid în găoacea mea şi să nu ştiu cum să procedez ca să nu fiu considerat cel mai rău om de pe pământ.

Mă doare foarte mult atitudinea ta din ultimele cateva săptamâni. Si dacă crezi sincer că această despărţire, această indiferenţa faţă de mine e în folosul tău, dacă mai simţi că-ţi va fi mai bine ţie în viaţa complicată care te aşteaptă, fără a ţine cont că undeva te plange şi iţi duce dorul un tată care te iubeşte aşa cum poate el să te iubească, dacă crezi toate aceste, Rodico, procedează în felul care-ţi dictează inima ta. Dar dorinţa mea ar fi să fii şi cu mine.

Nu-ţi cer sa-ţi schimbi părerea faţă de mama. E mama ta şi trebuie să o iubeşti aşa cum îşi iubeşte fiecare pui fiinţa care i-a dat viată. Dar te rog să ţii cont că exist şi eu. Eu, care sunt tatăl tău natural, si care acum, cand am ajuns la vârsta aceasta anevoioasă şi în situaţia în care m-am pomenit, sufăr şi din lipsa unei atenţii din partea fiicii. 

Multe ar fi de spus. Dar ceea ce insist să înţelegi este că sângele apă nu se face. Aşa cum la „Iarta-ma” se intâmplă ce se intâmplă, se va întâmpla odată şi în relaţia noastră. Mă tem că eu nu o să mai am timp ca să mă bucur de cele ce urmează a se întâmpla. 

Te iubesc Rodica, pentru ca eşti fiica mea multaşteptată şi pentru că nu e normal ca între tată şi fiică să existe nişte relaţii de felul celora care sunt în prezent între noi. Da-mi un semn de recunoştintă, Rodico, ca să nu regenerez în altul şi să am speranţa de a te iubi şi mai mult. Tata."